duminică, mai 11, 2008

SINGUR ÎN FAŢA CERULUI...

SINGUR ÎN FAŢA CERULUI *

Nicolae Nicoară-Horia

Pribegind

"nu suntem datori trupului, ca să

vieţuim după trup"

Romani, 8,12

În piele de om

pribegind

prin

cuvânt-

prin cuvântul acesta,

mărturisind

Adevărul.

În piele de cuvânt

pribegind

prin

lumea

aceasta...

Mereu ne rămâne...

Mereu ne rămâne

o coală de scris,

după trecerea

noastră

din

Vis...

Mereu ne rămâne

o rămânere-n

Urmă

pentru cel care vine

în numele nostru

şi

scurmă...

Asemenea vouă...

Mă bucur

văd,

oare,

asemenea vouă?

Mă bucur

aud,

oare,

asemenea vouă?

Iertaţi-mi îndoiala

acestui

P O E M!

Şi

totuşi mă bucur

şi plâng-

Om sunt şi eu-

asemenea vouă...

Leproşii...

Fie-ţi milă de noi

I-au zis leproşii,

atunci

şi toţi, cei zece,

s-au curăţat de boală...

Dar numai unul

şi acela străin

de neamul Lui,

s-a-ntors din drum

umil,

să-i mulţumească...

Şi azi mă-ntreb,

cum se-ntreba

Iisus-

"Au, unde sunt cei nouă?!

vindecaţii,

spre care zări bezmetice

s-au dus...

Învăţătorule, acum

din urmă

leproşii ce vin

ei sunt,

ori sunt alţii

pe drum?...

Cântec pentru fiecare...

Fiecare poartă

veşnicia-n

el,

Om e şi savantul,

dar şi cel

mişel!

Fiecare vine

singur

şi

se duce,

cu,

sau fără veste,

cu,

sau fără cruce.

Când nu este veşnic

nimeni

pe pământ,

cei ce-adună avere

cât de săraci

sunt!

Goi venim în lume

şi plecăm

tot goi

şi tot restul vieţii

n-avem timp

de noi,

pentru-mbrăcămintea

cea

dintru cuvânt-

goliciunii noastre

singurul

veşmânt...

* Din volumul SINGUR ÎN FAŢA CERULUI -

SAM PRED NEBOM, Editura Tibiscus, (Uzdin, Serbia).

Niciun comentariu: