joi, februarie 19, 2009

Prietenii mei aşa-mi spun mereu...

19 febr. 2009

Prietenii mei aşa-mi spun mereu,
Pe tine, Horia, nimic nu te doare,
Câtă sănătate ţi-a dat Dumnezeu
Şi versului tău, câtă-răbdare!...

Se murmură brazii acolo pe munte,
Trupul Lui, dezbrăcatul, arde în frig,
Tăcerile mele sunt aşa mărunte
Şi nu e nevoie să mi le strig...

N-o să le spun niciodată-ajunge!
De-acum şi până la capătul zării,
Rana din fluierul Lui dacă plânge
Îmi picură-n suflet răşina-mpăcării.

El nu ne-a fost, Crăişorul bolund,
Nici nu-i cunosc suferinţa de-aproape,
Dar ştiu că îmi place în ea să m-ascund,
Cum se ascunde lumina sub pleoape...

Aveţi prea destule durerile voastre
De tot ce v-apasă pe creştet mereu,
La ce să vă spun de nevoi şi dezastre,
Ajungă-le acestea Poemului meu?

Eu, faţă de Ei sunt atâta de mic
Pe pământul acesta ca un lăstun-
Pe tine, Horia, nu te doare nimic
Şi dacă mă doare aici, la ce bun?...

Niciun comentariu: