vineri, ianuarie 10, 2014

Eu despre Țara Iancului când scriu...


10 Ianuarie 2014

Nicicând nu plec la drum fără merinde,
Eu despre Țara Iancului când spun
Hotarele abia mă pot cuprinde
De la Albac, la Țebea sub gorun,

Pe Arieș, pe Crișuri, Someș, Mureș,
Din tulnice, din fluierele toate
Curg dorurile-n mine ca un iureș
Cu toți prefecții lor în libertate!

Prin Țara asta când îmi port aleanu'
Să mi-l astâmpăr nu-l mai pot deloc,
Mi-s martori Iancu, Balint și Buteanu
Cu ceilalți doisprezece la un loc.

Moți, mocani, crișeni, tot neamul viu
De pe pământ și celor duși departe
Eu despre Țara Iancului când scriu
Poemul meu la toți egal se împarte.

Drumeț dacă ți-e sete poți să bei
Din doinele de-o seamă cu vecia,
Ce plin de lacrimi e conturul ei,
Precum e-al țării-mame, România!






Niciun comentariu: