duminică, noiembrie 02, 2014

Bogatul nemilostiv...



2 Noiembrie 2014
Ev. Luca 16, 19-31

Nemilostivul stă și-acum la masă,
De Lazăr, cerșetorul, nici nu-i pasă,
Îi ling afară câinii lângă poartă
Bubele din gânduri și din soartă...

Durerea lui azi nimeni n-o ascultă
Când dincolo e-o veselie multă,
Săracul, cel plecat, din pilda sfântă
În veșnicia lui, la el se uită,

Iar celălalt bogat, dintre văpăi
Cu seceta arzând în ochii săi
Îl strigă din mărirea lui umilă-
Părinte Avraame, fie-ți milă!”

Rogu-te, dar, pe Lazăr dintre sfinți
La frații mei de-acasă să-l trimiți
Și ei, toți cinci, petrec acum la masă
De cel de-afară nici lor nu le pasă;

Din chinurile acestea-n care sunt
Eu le-am avut pe toate pe pământ,
Dar nu l-am auzit în jurul meu
Pe Lazăr, cel cu chip de Dumnezeu...

Niciun comentariu: