marți, noiembrie 04, 2014

Jucăriile tale...

Tatălui meu,
4 Noiembrie, demult...
4 Noiembrie 2014

Ce minunate erau jucăriile tale, tată!
O parte din copilăria mea certată
Într-un leagăn tăcut de nuiele
Se mai joacă și astăzi cu ele,

Cu jucăriile din piatră și din lemn,
Pe toți copiii lumii îi îndemn
Din zările acestea, încă albastre-
Aveți grijă de jucăriile voastre!”

De ce-ai plecat n-am știut niciodată,
Plecarea aceea, dureros de ciudată,
O are fiecare sub tâmple în viață
Și pașii mei pe pământ o învață...

Mama s-a dus lângă tine, știu,
Ți-a purtat dorul atât de târziu!
Sufletul ei din acele zile
Îl aud și acum: „de ce plângi, copile?”

Când stătea de vorbă cu Dumnezeu
Îmi aduceam aminte de tatăl meu,
De tatăl meu totdeauna orfan.
Fără Tatăl fiul pe pământ e în van!
...............................................
Ce minunate erau jucăriile tale
În mâinile mele ca două petale!
Jucăriile acelea din lemn și din piatră,
Cioplite cu grijă, acolo, pe vatră...

Niciun comentariu: