miercuri, ianuarie 28, 2015

Dialogos...


28 Ianuarie 2015

Versul mi se potrivește-atât de bine,
Parcă l-ai scris anume pentru mine,
Îmi văd în el tot gândul din țărână,
Precum se vede cerul în fântână!

De unde mă cunoști, când niciodată
Nu mi-ai zărit făptura luminată
Atunci când îți citesc poemul scris?
Nici nu ne-am întâlnit, măcar în vis...

Drept-cititorul meu, tu ia aminte,
Nu-i nimenea stăpân peste cuvinte,
Cuvintele de-aici nu au hotare,
Le poartă-n gând și-n suflet fiecare,

De la-nceputul vremii ne-au fost date
Cu dragoste să le rostim pe toate;
Ne-asemănăm! vederea noastră încă
Nu e atât de clară și de-adâncă,

Ba unii dintre noi și-au pus pe chip
Câte un strat subțire de nisip
Să-i fie altfel de cum dat i-a fost
Cel promis în viață de-adăpost

Și dacă versul ți se potrivește
Simt în mine verbul cum dospește,
Nu sunt tăciuni pe vatră, ci cuvinte
Și-acolo e-aluatul tău fierbinte!

Iar pâinea va fi rumenă pe masă.
Precum e frumuseéa ta aleasă,
Te-aud când mă citești atât de bine-
Parcă ai scris anume pentru mine...




Niciun comentariu: