miercuri, octombrie 07, 2015

În căsuța de sub stele...


6 Octombrie 2015
Așa-mi vine să plec iară
În căsuța de la țară,
Prea sătul de multe cele,
Să-mi scriu versurile mele,

Nimenea să nu mă vadă
Cum stau singur în ogradă,
Că din toate, nu mai am,
Cal, căruță și nici ham...

Hăulind plini de durere,
Cu doniți și cu ciubere,
Moții mei cu țundra deasă,
Se întorceau tăcuți acasă!
.....................................
Liniștea e-atât de surdă!
Veacul parcă se îmburdă,
Pleacă Satul să își culce
Supărările sub cruce...

Nu-i mai nimeni prin vecini,
Numai bălării și spini,
Crește iarba sus pe grui,
Niciun zvon de coasă nu-i,

Păsărele nu mai cântă
Prin pădurea tot mai frântă,
Iar cărări de umblat nu-s
Nici în jos și nici în sus

Și-n căsuța de sub stele,
Într-un leagăn de nuiele,
Plânge un copil divin,
Merg degrabă să-l alin...

Nicolae Nicoară-Horia

Pictură: Ioan Nicoară (Arizona)



Niciun comentariu: