vineri, ianuarie 29, 2016

Aveți răbdare, vremea se răzbună...


27 Ianuarie 2016

Din Apuseni și până-n Odorhei,
Din Tisa, pân' la Nistru cel fierbinte,
Mă bucur că mai sunteți, frații mei,
Cei fără Dumnezeu să ia aminte!

Eu știu că mă purtați la piept cu dor,
Celor mai mulți le sunt icoană-n casă,
Știu câte lacrimi, ce tăceri vă dor,
Ca iarba când se tulbură sub coasă!

Nu mai am somn, nici liniște sub cruce,
Doar Umbra mea e-acolo sub pământ!
Din Munții Apuseni nu mă voi duce,
Voi sta de veghe la hotarul sfânt!

Nu-i noapte și nu-i zi să nu mă doară,
Tot mai flămânzi stau corbii la hotare,
Mai este încă de furat din țară,
Din țara asta ca o Sărbătoare!

Din trupul ei se taie și se-mparte
Și totuși sufletul întreg rămâne,
Dar într-o zi și ziua nu-i departe,
Vor fi sătule-aceste guri hapsâne;


Chiar dacă-orânduiala nu e bună,
Nu ne-a pus nimeni veșnicia-n cui!
S-aveți răbdare, vremea se răzbună
Și vântul obosește-n sinea lui...

Nicolae Nicoară-Horia
Avram Iancu de Barbu Iscovescu

Niciun comentariu: